Iako je do kraja tekuće godine ostalo još sedam dana, već sada je sigurno da će firma „Herceg“ d.o.o. Srebrenik uspješno okončati još jednu poslovnu godinu. Prema još nepotpunim podacima, u toku nepunih 12 ovogodišnjih mjeseci ostvaren je ukupan prihod od preko 40 miliona maraka, što predstavlja povećanje za deset posto u odnosu na planske projekcije. Kako ističe Ramiz Karić, direktor ove firme, ohrabruje i podatak da je preko 87 posto proizvodnje plasirano na inozemno tržište. Firma „Herceg“ već dugi niz godina uspješno se bavi proizvodnjom PVC i aluminijumske stolarije, a usprkos sve oštrijoj konkurenciji, i u ovoj godini uspješno je očuvala poziciju na probirljivom tržištu Švicarske, Holandije, Belgije, Austrije, Njemačke, Luksemburga i Hrvatske. –„Kao i većina privrednih subjekata, i mi smo suočeni sa sve izrazitijim problemom nedostatka kvalitetne radne snage. I pored relativno dobrih uslova u našoj firmi, suočeni smo s odlaskom obučenih majstora u inozemstvo, što nam znatno otežava realizaciju zacrtanih poslovnih planova. Ovaj problem pokušavamo riješiti zapošljavanjem većeg broja radnika u odnosu na stvarne potrebe, koje kontinuirano obučavamo u vlastitim proizvodnim pogonima i kasnije postepeno uvodimo u proizvodnju“, naglašava Karić.
Uprkos sve izraženijim problemima na tržištu radne snage, firma „Herceg“ je i u ovoj godini uspjela zadržati trend povećanja proizvodnje i ukupnog broja zaposlenih. Naime, u ovoj izuzetno uspješnoj firmi trenutno su zaposlena 373 radnika, što je za oko 50 zaposlenika više u odnosu na prosječan broj zaposlenih u prethodnoj godini. U savremeno opremljenim projektnim biroima angažirano je i preko 30 inžinjera i ostalih visokostručnih kadrova koji, prema riječima Karića, uz vrsne mjastore predstavljaju najvredniji resusr ove firme. –„Uz ulaganje u ljudske resurse, nastavili smo i višegodišnji trend investiranja u osavremenjavanje tehničko-tehnološkog procesa. Samo u ovoj godini u nabavku najsavremenijih mašina investirali smo preko dva miliona maraka, čime smo povećali konkurentnost na tržištu Evropske unije“, ističe Karić. U narednoj godini planiraju zadržati višegodišnji trend povećanja proizvodnje i izvoza. Kako ističe Karić, kada je u pitanju izvoz najveći problem predstavlja to što bh. radnici, zbog viznih ograničenja, nisu u mogućnosti obavljati poslove montaže isporučenih proizvoda na tržište EU. Ovaj objektivni problem, koji predstavlja najveću prepreku za dalje povećanje izvoza, nastoje nadomjestiti odgovornim odnosom prema kupcima, vrhunskim kvalitetom i kratkim rokovima isporuke.
M.O.