Salihu i Zuhri Omerović, starijem bračnom paru iz naselja Hajvazi u općini Osmaci, Regionalni odbor „Merhameta“ Tuzla tople kuhane obroke dostavlja na kućni prag. Hajvazi se nalaze u manjem bh. entitetu i od Narodne kuhinje „Imaret“ u Tuzli u kojoj se pripremaju obroci za socijalno ugrožene građane su udaljeni više od 30 kilometara.
Ne mogu sami kuhati
Omerovići žive sami u porodičnoj kući i zbog godina i teškog zdravstvenog stanja nisu više u mogućnosti samostalno pripremati hranu. Oni su najudaljeniji od više od 250 korisnika prošle godine uspostavljenog „Merhametovog“ servisa dostave obroka na kućne adrese.
-Odazvali smo se na poziv njihovih komšija i obavezali se da im stalno osiguravamo obroke. Njima se ne može pomoći ni paketima namirnica jer nisu u stanju sami kuhati i ovo je jedini način- kaže Mensura Husanović, direktorica Regionalnog odbora „Merhameta“ Tuzla.
Osobe s minimalnim prihodima mogu biti korisnici
Nažalost, Salih i Zuhra su samo jedan od sve većeg broja slučajeva starijih i nemoćnih osoba koji ne mogu dolaziti i uzimati obroke na punktovima Narodne kuhinje. Glavni razlog je povećan broj odlazaka mladih sa ovih prostora. Zbog velikih poskupljenja životnih namirnica sve više i mlađih osoba i cijelih porodica se prijavljuje u „Imaret“. Korisnici mogu postati sve osobe sa minimalnim prihodima, što se dokazuje odgovarajućim dokumentima. Uz to je glavni uslov da se obroci uzimaju svakodnevno, prema „Merhametovoj“ evidenciji i planu pripreme i distribucije.
-Naša deviza je da niko ne smije biti gladan. Međutim, prema našim pravilima potrebno je prijaviti se i redovno dolaziti, a eventualne prekide u uzimanju hrane zajednički usaglasiti –ističe direktorica Husanović.
Narodna kuhinja „Imaret“ u Tuzli je najveća u BiH i sa najnovijim porastom korisnika, njihov broj je premašio 2.500.