Najveći infrastrukturni projekt u Bosni i Hercegovini koji će ovu zemlju prometno uvezati s Europskom unijom bit će završen za pet godina, prenosi Večernji.
Tunel među većima u Europi
Riječ je o koridoru Vc na kojem se uskoro otvaraju nova gradilišta te će na gradnji ove, za BiH, najznačajnije prometnice raditi više od 1000 radnika. Kako su naveli iz JP Autoceste FBiH, pokrenut je snažan investicijski ciklus kojem je primarni cilj do kraja 2028. godine završiti gradnju autoceste na koridoru Vc. Intenzitet radova pojačava se s dolaskom boljih vremenskih uvjeta, a u tijeku su predradnje za početak gradnje tunela Prenj koji predstavlja jedan od najzahtjevnijih objekata na čitavom projektu ove prometnice te će po svom završetku predstavljati deveti najduži tunel u Europi.
Tunel Prenj će biti dugačak 10,90 kilometara, a radovi će trajati do šest godina i završetak je planiran do kraja 2028. godine. Cijena gradnje tunela Prenj, također, pokazuje o kakvom je projektu riječ. Naime, procjenjuje se da bi njegova gradnja mogla stajati najmanje 400 milijuna eura, ali je projekt financijski opravdan jer će značajno ubrzati protok ljudi i robe kroz BiH, a put od Sarajeva do Mostara skratiti za 30 kilometara. David Rajšter iz slovenske kompanije Elea iC, koja će ga projektirati, rekao je kako će na njegovu projektiranju raditi čak 50 stručnjaka iz Slovenije i Austrije, koji će dati odgovore na pitanja o sigurnosti, ventilaciji, prometu i hidrogeologiji tunela i planine Prenj.
Inače, trenutačno je u tijeku izgradnja 60 kilometara ove autoceste. Uz most Počitelj u Hercegovini, radi se i dionica od petlje Zenica sjever do južnog dijela Žepča u dužini od 20 kilometara. Također, radovi se izvode od entitetske linije prema Tešnju te od Tešnja do južnog dijela Maglaja u ukupnoj dužini od oko 30 kilometara. Ukupna vrijednost radova koji se trenutačno izvode na koridoru Vc iznosi više od dvije milijarde KM. (Vijesti.ba)