Nakon dvije godine konstantnog rasta cijena ekonomski stručnjaci se ne mogu složiti oko toga šta je izazvalo najveću svjetsku krizu u posljednjih nekoliko decenija.
Dok uobičajeni krivci koje navode ekonomisti uključuju uska grla u lancu snabdijevanja iz doba pandemije, rat u Ukrajini i razne ekonomske politike SAD-a, drugi kažu da je to zbog pohlepe pojedinaca, odnosno da kompanije koriste visoke stope inflacije kao izgovor za podizanje cijena.
Međutim, prema preliminarnim rezultatima istraživanja Federalnih rezervi New Yorka u igri bi moglo biti nešto treće.
Istraživanje provedeno na 700 preduzeća širom New Yorka i Atlante pokazalo je da je nivo potražnje kupaca nadmašio sve ostale faktore koje kompanije imaju pri određivanju cijena, uključujući stabilne profitne marže i ukupnu inflaciju.
To znači da preduzeće u suštini može postaviti cijene kolike želi, sve dok one nisu toliko visoke da otjeraju bazu kupaca.
Više od 82 posto anketiranih preduzeća reklo je da je potražnja uračunata u njihove odluke o cijenama, dok je samo 52 posto preduzeća reklo da uzimaju u obzir ukupnu stopu inflacije pri određivanju cijena.
Kupci su obučeni da tolerišu povećanje cijena, rekao je John Zheng, profesor marketinga na Wharton School na Univerzitetu Pennsylvania. KLIX