Svi novi automobili na evropskom tržištu će za mjesec dana morati imati crnu kutiju.
Ugradit će je proizvođači auta, a radi se o uređaju koji pomaže u prikupljanju ključnih podataka iz saobraćajnih nesreća. To je možda manje poznato, ali mnogi stariji automobili takve sisteme već imaju.
“Ovo vidim kao neku zamjenu za svjedoke. Mi smo mogli izračunati ovu brzinu s kojom smo udarili, 30 i nešto na sat. Računskim putem, u simulacijskim programima. Bez problema to možemo. Ali ono što ne možemo nikad dobiti u saobraćajnim nesrećama je radnja vozača prije sudara”, rekao je za RTL Tomislav Kučinić, vozač u crash-testu i asistent na Zavodu za prometno-tehnička vještačenja Hrvatske.
U maloj kutiji s čipovima zapisano je sve što vozač napravi pet sekundi prije sudara. Ona bilježi čak 41 podatak. Željko Šarić sa Zavoda za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu kaže da se kutija nalazi u centralnom dijelu vozila, ispod mjenjača ili ručne kočnice.
Objašnjava da je tako očuvana od oštećenja u sudaru. Kaže da do sada nisu čuli da se oštetila prilikom sudara.
Kutija se vadi samo ako je auto smrskan. U slučaju lakših nesreća, automobil se preko laptopa spoji na poseban uređaj.
Sudskim vještacima i procjeniteljima bi crna kutija olakšala posao.
Od 6. jula svaki novi automobil koji ide na tržište Ecropske unije mora imati ugrađenu crnu kutiju. Mnogi proizvođači ih ugrađuju već godinama, što znači da je kutija u brojnim automobilima a da vozači uopće ne znaju.
(Vijesti.ba)