VELAS Mjenjacnica Srebrenik
Subota, 11 Januara, 2025

Na jedan nov automobil koji se uveze u BiH dolazi čak 11 polovnih

Iako se u prvi mah čini da se na cestama u BiH sve češće voze novi automobili, statistika pokazuje drugačiju sliku. Jer na jedan nov automobil koji se uveze u BiH dolazi čak 11 polovnih automobila. Da BiH postaje ”deponija” starih evropskih vozila koja neispunjavaju sigurnosne i ekološke uslove u drugim zemljama, pokazuje i podatak da od ukupno milion i 21 hiljadu registrovanih vozila u BiH samo ova 21 000 vozila ima oznaku euro 6.

„Imamo poražavajuće podatke da 66 % vozila je starije od 18 godina u BiH, a isto nam je i u kantonu, dok više od 88 % vozila je starije od 12 godina.“ kazao je Mirsad Gluhić, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK.

I dok se u Evropskoj uniji većinom voze autobomili koji imaju normu euro 5 i 6, BiH je tek prije dvije godine stavila zabranu na uvoz polovnih automobila sa oznakon euro 3, kojih je samo te godine uvezeno čak polovina od ukupnog broja uvezenih vozila. S druge strane u većini evropskih zemalja ti automobili rijetka su pojava na cestama, jer se zbog razvijenije ekološke svijesti i politike cijene registracije i osiguranja starih vozila puno veće.

„Ta vozila ne podliježu euro standardima i oni se smatraju zagađivačima. Znači sve od 1 do 3 su zagađivači, a ovi od 4 do 6 su zagađivači, ali manji, i oni zadovoljavaju evropske standarde.“ navodi Gluhić.

Trend uvoza u prošloj godini se nastavio, a norma je porasla tek za jedan, pa je samo u 2017. godini više od 50 posto uvezenih automobila nosilo oznaku euro 4 motora. Iako je uvođenje zabrane korak naprijed, on je i jedini domet koji je BiH dosegla u brizi za ekologiju. To pokazuje i činjenica da će razlika u cijeni registracije i osiguranja između vozila starog 25 godina i vozila proizvedenog ove godine kada su u pitanju naknada za zaštitu okoliša biti tek 10 maraka koje ostaju u džepu vozača novog automobila.

„Znamo, svjedoci smo kako danas prolaze vozila na tehničkom pregledu, a kada uzmemo u obzir da imamo starost vozila i propusni dio na tehničkim stanicama, onda se stvarno trebamo zapitati ako znamo da smo u 2017. godini na žalost bili lideri u pogibijama na cestama koje prolaze kroz TK.“ ističe Gluhić.

90 posto saobraćajnih nezgoda koje se dogode u toku godine, izazvali su vozači, a jedan od četiri najčešća uzroka su tehnički neispravna vozila, zbog čega je upravo jedan od ključnih faktora sigurnosti na cestama, kontrola rada tehničkih pregleda na šta resorno ministarstvo obraća posebnu pažnju. Pozitivnom cijelu situaciju čini tek teretni vozni park, a TK je lider po broju registrovanih vozila sa euro 4 i 5 normom ispušnih gasova. Rezultat je to rasta i razvoja privredni društava izvozno orijentisanih, jer je izvoz u zemlje Evrospke unije dozvoljen isključivo vozilima koja su zagađivači minimalno euro 4 ranga. (RTV SLON)

VIJESTI

Reklama

VELAS Mjenjacnica Srebrenik

Najnovije vijesti