Subota, 23 Novembra, 2024

Korištenje prirodnih i dobara u općoj upotrebi u TK prema ugovorima

Vlada Tuzlanskog kantona prihvatila je Informaciju o nadzoru, provjeri rada koncesionara i praćenju izvršenja koncesionih ugovora Komisije za koncesije Tuzlanskog kantona.

Nakon izvršenog postupka nadzora, provjere rada koncesionara i praćenja izvršenja koncesionih ugovora evidentno je da većina koncesionara postupa u skladu sa odredbama ugovora o koncesiji.

To se odnosi na izmirenje dospjelih obaveza po osnovu koncesionih naknada, s obzirom na to da njihove obaveze u pravilu ne prelaze visinu naknade koja je utvrđena za zadnji obračunski period, koje tek u narednom periodu dospijevaju na naplatu. Poboljšana je naplata po osnovu dugoročnih potraživanja od koncesionara koji vrše eksploataciju uglja (rudnici uglja), budući da koncesionari redovno izmiruju svoje dugoročne obaveze u skladu sa odredbama protokola koja su zaključena sa nadležnim ministarstvom kao koncesorom.

Vlada TK, nadležna ministarstva u svojstvu koncesora i Komisija za koncesije su u proteklom periodu razmatrali trenutne visine koncesionih naknada, uzimajući uobzir povećanje cijena proizvoda i usluga na tržištu u posljednje dvije godine. S tim uvezi, Komisija za koncesije je od određenih koncesionara koji za predmet koncesije imaju eksploataciju kamena zatražila i dobila cjenovnike sa trenutno važećim cijenama kamena i proizvoda od kamena. Cjenovnici su dostavljeni Ministarstvu privrede kako bi se aneksom ugovora o koncesiji eventualno mogla izvršiti korekcija visina koncesionih naknada. Komisija za koncesije je u martu 2024. godine izvršila kontrolu koncesionara koji vrše eksploataciju uglja i to: Rudnik uglja “Kreka” d.o.o.Tuzla, RMU “Đurđevik” d.o.o. Đurđevik, RMU “Banovići” d.d. Banovići u cilju utvrđivanja trenutne cijene uglja.

Vlada TK donijela je Odluku o davanju saglasnosti na Odluku Ministarstva za rad, socijalnu politiku i povratak o izboru korisnika donacija grant sredstava sa budžetske pozicije “podrška povratku prognanih osoba” za subvenciju doprinosa privatnim preduzećima i poduzetnicima za zapošljavanje povratnika u RS-u.

Dodijeljeno je pet donacija za pet privrednih subjekata čime je obuhvaćeno zapošljavanje sedam povratnika za koje su izdvojena finansijska sredstva u iznosu od 50.400 KM. Obaveza podnosioca prijave je da povratnika/povratnike zaposli najmanje na period od 12 do 24 mjeseca. Sredstva za zapošljavanje jednog povratnika iznose do 7.200 KM.

Po Javnom oglasu za podnošenje prijava za odabir korisnika grant sredstava, sa pozicije “Podrška povratku prognanih osoba” za subvencija doprinosa privatnim preduzećima i poduzetnicima izabrani su korisnici: UR “Burun” s.p. Divič Zvornik i TR “Sani” Nadil Avdić s.p. Klisa Zvornik koji će zaposliti po dva povratnika te “Agrokamex” d.o.o. Zvornik, OPZ “Agrofood” sa p.o. Bratunac, ZU “Emmaus” Srebrenica po jednog povratnika.

Vlada TK donijela je Zaključak kojim usvaja Informaciju Ministarstva unutrašnjih poslova TK. Vlada je zadužila ministarstva, samostalne uprave i samostalne upravne organizacije TK, da uroku od 15 dana od dana prijema ovog zaključka, podnesu zahtjev za stalni pristup podacima (web servisu) Agenciji za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA).

Iako je Ministarstvo unutrašnjih poslova TK, uvidjevši problem koji će nastati zbog desetogodišnjeg perioda zamjene ličnih dokumenata, na vrijeme poduzelo određene korake i već 10. maja uvelo dvije smjene za izdavanje dokumenata, svakodnevno su prisutne gužve na lokacijama za izdavanje ličnih dokumenata. Stalnim pristupom podacima (web servisu) IDDEEA građani neće imati potrebu da fizički dolaze na lokacije za izdavanje ličnih dokumenata čime će biti smanjene gužve.

Vlada TK je usvojila Informaciju Ministarstva prostornog uređenja i zaštite okolice TK o provedenim aktivnostima na uspostavljanju zaštitnih mjera u JU Zaštićeni pejzaž “Konjuh” zajedno sa aktivnostima koje je provela javna ustanova.

U Informaciji se kaže da su Vlada i resorno ministarstvo još prije dvije godine obezbijedili sredstva i dali nadležnost JU ZP “Konjuh” da pokrene procedure i aktivnosti na uspostavljanju video nadzora, izgradnje info punkta i postavljanja rampe na ZP “Konjuh” od općine Kladanj. Nakon provedenih administrativnih procedura privodi se kraju izgradnja info-punkta od Kladnja a nakon čega će uslijediti i postavljanje video nadzora. Video nadzor će služiti kao mjera zaštite od zloupotrebe sječe šume, koja je detektovana od nevladinih organizacija.

Budući da se radi o dionici regionalne ceste koja je u nadležnosti Vlade Federacije BiH, Vlada TK uputila je zahtjev Federalnoj vladi za pronalaženje mogućnosti i za uspostavu rampe. Ministarstvo će nakon okončanja radova (uspostavljanja info punkta i video nadzora) također, uputiti dopis JP “Šume” TK, putem Ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede išumarstva TK, u kojem će tražiti zaustavljanje vozila koji trenutno obavljaju redovnu sječu u ZP “Konjuh” kako bi se osigurala kontrola sječe šume u ZP “Konjuh“, saopćeno je iz Vlade TK.

VIJESTI

Najnovije vijesti