Jedinstveni broj 112 za hitne slučajeve na području FBiH trebao bi zaživiti početkom naredne godine. Uvođenje Operativnog centra 112, odnosno formiranje jedinstvenog broja za hitne slučajeve, jedan je od najvažnijih projekata za našu zemlju i mora se ispuniti tokom puta ka Evropskoj uniji.
Dok u Evropi bez obzira o kojoj vrsti hitnog slučaja da se radi trebate pozvati samo jedan broj kako bi vam bila ukazana pomoć, u našoj zemlji morate okrenuti najmanje tri broja. Bosna i Hercegovina, uz Albaniju, jedina je zemlja u Evropi koja do danas nema jedinstveni broj za hitne slučajeve a riječ je o broju 112. Uvođenje Operativnog centra 112, odnosno formiranje jedinstvenog broja za hitne slučajeve 112 jedan je od najvažnijih projekata za našu zemlju i mora se ispuniti tokom puta ka Evropskoj uniji.
„ Kod nas u BiH imamo četiri-pet kratkih brojeva razno raznih službi koje se bave odgovorom u slučaju opasnosti i mislimo da to nije dovoljno funkcionalno, nemamo evidencije da li je i kad je ljudima otišla pomoć i da li se uspjela dobiti.“, pojašnjava Fahrudin Solak direktor Federalne uprave civilne zaštite.
Kod nas ništa nije lako urediti, ističe Solak. Specifično uređenje države, ali i same Federacije, podjela na deset kantona, dodatno usložnjavaju realizaciju ovog projekta. Nadležnosti su također podijeljene, pa su tako hitna pomoć i vatrogasci u nadležnosti lokalne vlasti, a policija na kantonalnom nivou. Aktivnosti na promjeni takvog stanja su počele, a najviše se očekuje od 2016. godine. Za uređenje ove oblasti na području većeg bh. entiteta zadužena je Federalna uprava civilne zaštite.
„ Mi smo na nivou Federacije pokrenuli Inicijativu i zadužili radnu skupinu da pripremi modus i model na koji način bi to bilo uspostavljeno na nivou Federacije. Mislim da ćemo to do kraja godine završiti što se tiče studije i vidjeti koje korake treba poduzeti da bi implementacija cijelog sistema i zaživljavanje tog sistema krenulo već naredne godine.“, ističe Solak.
Ono što je također bitno je to, da uveliko poznati kratki brojevi 122, 123 i 124, na početku neće biti ukinuti ni nakon uvođenja jedinstvenog broja 112. Predviđeno je njihovo postepeno gašenje. Važnost Operativnog centra pokazuje se i kroz činjenicu da u BiH oko milion poziva godišnje upućujemo vatrogascima, policiji i službama hitne medicinske pomoći, a broj od milion poziva ne odnosi se na pozive upućene u periodima vremenskih nepogoda ili vanrednih situacija.
Autor: RTV Slon