Svejedno je li na placevima, u nekim zabačenim ulicama ili na internetu, u Njemačkoj obično postoji veliki izbor polovnih automobila. Od ukupnog broja prodanih automobila u Njemačkoj najviše ih je polovnih. Ali u ponudi se u međuvremenu nalazi premalo automobila.
“Trenutno imamo manje polovnih automobila nego kupaca. Polovni automobili su postali rijetka roba”, kaže zamjenik predsjednika Središnjeg saveza njemačke automobilske trgovine (ZDK) Tomas Pekrun.
Čak i skuplji od novih
Za raspoložive polovne automobile kupci moraju platiti više. Prema Pekrunu, cijene su porasle od pet do deset posto. Čak postoje noviji polovni automobili koji iznose više od istih novih automobila, jer se na isporuku novih trenutno mnogo više čeka, piše DW.
Martin Weiss radi za DAT, organizaciju koja je osnovana 1931. da bi neutralno i objektivno procjenjivala stvarnu vrijednost automobila. On se čudi kada promatra aktuelne trendove u branši. “Tržište je poludilo”, kaže on i dodaje kako su polovni automobili skuplji nego ikad do sada, “čak i 15 posto više”.
Weiss kaže kako u pojedinačnim slučajevima cijena može biti još veća. Prije svega automobili s motorima na dizel su mnogo skuplji nego u prvim godinama nakon skandala s krivotvorenim emisijskim vrijednostima.
Smanjena ponuda
Eksploziju cijena su izazvali pandemija i stalni nedostatak čipova za automobilsku elektroniku. Godine 2020. je zbog pandemije registrirano manje novih automobila, dio njih sada nedostaje kao polovni automobili. Osim toga, poduzeća i tvrtke koje se bave iznajmljivanjem automobila trenutno investiraju manje u vozila koja će nakon kraćeg vremena biti ponuđena na prodaju.
Opao je broj prijavljivanja novih automobila koje trgovci nakon samo jednog dana deklariraju kao polovne. Pekrun konstatira da je izašlo premalo automobila na tržište. Pošto dileri zbog nestašice čipova i po godinu dana čekaju novi automobil, sve više posežu za polovnim automobilima. Tako se dodatno smanjuje ponuda.
Poboljšanje tek prije 2023.
Teško da bi se situacija mogla popraviti i ove godine. “Povećane cijene polovnih automobila imat ćemo i 2022.”, prognozira Pekrun. I analitičar automobilskog tržišta Weiss računa s postepenom normalizacijom tržišta najranije 2023. Već prošle godine su cijene porasle. Prema proračunima DET-a Nijemci su za kupovinu polovnog automobila u prosjeku izdvojili 14.730 eura, što je 19 posto više nego 2019. Usporedbe radi, prema istraživanju dnevnog lista Frankfurter algemajne cajtung (FAZ) polovni automobil je 2001. iznosio prosječno 8310. eura.