Odlukom su od plaćanja vinjeta izuzeti autobusi koji obavljaju javni prevoz u skladu sa Zakonom o cestovnom prevozu Federacije BiH, te vozila koja obavljaju prevoz djece u školu (školski autobusi)
U Mostaru ove sedmice počinje naplata vinjeta za turističke autobuse, a prema nekim izračunima već u prvoj godini gradska kasa bi trebala biti punija za nekoliko stotina hiljada KM.
Odlukom su od plaćanja vinjeta izuzeti autobusi koji obavljaju javni prevoz u skladu sa Zakonom o cestovnom prevozu Federacije BiH, te vozila koja obavljaju prevoz djece u školu (školski autobusi)
U Mostaru ove sedmice počinje naplata vinjeta za turističke autobuse, a prema nekim izračunima već u prvoj godini gradska kasa bi trebala biti punija za nekoliko stotina hiljada KM.
Odlukom su od plaćanja vinjeta izuzeti autobusi koji obavljaju javni prevoz u skladu sa Zakonom o cestovnom prevozu Federacije BiH, te vozila koja obavljaju prevoz djece u školu (školski autobusi).
Barbarić je istaknuo kako je ovo samo jedan u nizu projekata na kojima Grad Mostar intenzivno radi kako bi se napokon turizmom počelo sistemski upravljati.
– Na taj način dobit ćemo relevantne podatke o broju posjetitelja što omogućava bolje planiranje aktivnosti, ali i potencijalnih prihoda za Grad Mostar. Teško je u ovoj prvoj godini dati točne projekcije, ali po nekim izračunima očekujemo da bi prihod od prodaje vinjeta prve godine trebao biti nekoliko stotina hiljada maraka – istaknuo je Barbarić.
NAMJENSKI PRIHODI
Prihod od vinjeta ići će direktno na račun Grada Mostara, a “Mostar parking” nadzirat će primjenu ove odluke na terenu i pružati tehničku podršku.
– Odlukom Gradskog vijeća definisano je da će se sredstva koristiti namjenski, i to za razvoj i unaprjeđenje turističke infrastrukture, finansiranje izgradnje, rekonstrukcije i uređenja lokalnih cesta, saobraćajne infrastrukture, kao što su trotoari, parkinzi, šetnice, javna rasvjeta te ostalih projekata od posebnog interesa za Grad Mostar – naglasio je Barbarić.
On je podsjetio kako su propisane kazne za operatere koji obavljaju prijevoz bez vinjete od 400 do 1.500 KM.
Direktor “Mostar parking” dodao je kako iskustva gradova koji od ranije koriste slične sisteme naplate, pokazuju da vinjete ne bi trebale donijeti negativan efekat na turizam:
– Gustoća saobraćaja i opterećenje javne infrastrukture koju uzrokuju ova vozila iziskuje velike troškove održavanja. Uvođenjem vinjeta pravednije se raspoređuje opterećenje, jer ova vrsta vozila uzrokuje i najveću potrebu za ulaganje u javnu infrastrukturu.
Vinjeta se može kupiti preko online platforme za kupovinu vinjeta ili kod partnera s kojima je potpisan ugovor. Partneri će se moći pronaći i na web platformi, s lokacijom i navigacijom do istih.
FOKUS.BA