{"id":90403,"date":"2025-02-24T08:32:02","date_gmt":"2025-02-24T08:32:02","guid":{"rendered":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/?p=90403"},"modified":"2025-02-24T08:32:03","modified_gmt":"2025-02-24T08:32:03","slug":"yugo-se-vraca-evo-kako-ce-izgledati-novi-model-i-kada-izlazi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/yugo-se-vraca-evo-kako-ce-izgledati-novi-model-i-kada-izlazi\/","title":{"rendered":"Yugo se vra\u0107a: Evo kako \u0107e izgledati novi model i kada izlazi"},"content":{"rendered":"\n
Nekada\u0161nji nacionalni automobil biv\u0161e Jugoslavije, ponos tada\u0161nje jugoslavenske autoindustrije i nekad uspje\u0161an izvozni proizvod, sada se vra\u0107a u potpuno novom izdanju.<\/p>\n\n\n\n
Zastavin Yugo, koji danas u\u017eiva kultni status, prvi put se na cestama pojavio prije gotovo 45 godina, a baziran na prilago\u0111enoj tehnologiji Fiata 127 stigao je i do ameri\u010dkog tr\u017ei\u0161ta, gdje je izazvao veliko zanimanje kada se pojavio u prodaji, po cijeni od samo 3.990 dolara. No, zbog lo\u0161e kvalitete i nepouzdanosti ubrzo je postao sinonim za neuspjeh.<\/p>\n\n\n\n
Ipak, njegova proizvodnja trajala je punih 28 godina \u2013 do 2008. godine. U me\u0111uvremenu, Yugo je postao ikona pop kulture, posebno u Sjedinjenim Dr\u017eavama, gdje je o njemu napisano nekoliko knjiga i pojavio se u brojnim filmovima. Njegova prepoznatljivost je jo\u0161 uvijek visoka, a postoji i sna\u017ena baza obo\u017eavatelja ovog legendarnog modela u Srbiji, pi\u0161e Nova.rs.<\/p>\n\n\n\n
Sada se Yugo vra\u0107a kao potpuno novi automobil, a prve skice su ve\u0107 iza\u0161le. Predstavljanje dizajnerskog modela o\u010dekuje se ove godine, dok bi kona\u010dni prototip trebao biti prikazan 2027. na Expo izlo\u017ebi u Beogradu.<\/p>\n\n\n\n
Voditelj projekta je prof. dr. Aleksandar Bjeli\u0107, poznat po svom radu u njema\u010dkoj automobilskoj i opskrbnoj industriji. Osigurao je prava na me\u0111unarodni za\u0161titni znak marke, a dizajn novog Yuga potpisuje srbijanski dizajner Darko Mar\u010deta. Njegovi prvi nacrti uspje\u0161no su prenijeli proporcije i prepoznatljiv duh izvornog modela.<\/p>\n\n\n\n
Novi Yugo bit \u0107e mali, pristupa\u010dan automobil, dostupan isklju\u010divo u izvedbi s dvoja vrata. Njegova tehni\u010dka osnova bit \u0107e platforma etabliranog industrijskog partnera, no Bjeli\u0107 jo\u0161 ne otkriva o kojoj je firmi rije\u010d. Ono \u0161to je sigurno je da \u0107e automobil biti moderan, \u0161tedljiv i u skladu sa svim sigurnosnim standardima.<\/p>\n\n\n\n
Iako je u budu\u0107nosti planirana elektri\u010dna izvedba, novi \u0107e Yugo u po\u010detku biti lansiran s klasi\u010dnim motorom s unutra\u0161njim sagorijevanjem. Ova odluka je donesena iz prakti\u010dnih razloga \u2013 ni\u017ea cijena i ve\u0107i u\u017eitak u vo\u017enji. Tako \u0107e se Yugo izdvojiti od ostalih retro modela poput novog Renaulta 5 ili VW ID Buzza.<\/p>\n\n\n\n
Osim razvoja automobila, Bjeli\u0107 planira i endurance rally, koji bi sljede\u0107e godine trebao krenuti iz tvornice u Kragujevcu, preko Afrike, sve do Kilimand\u017eara. Ova avantura moderna je verzija ekspedicije iz 1975. godine, kada je pet Zastava 101 uspje\u0161no pre\u0161la istu rutu.<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Nekada\u0161nji nacionalni automobil biv\u0161e Jugoslavije, ponos tada\u0161nje jugoslavenske autoindustrije i nekad uspje\u0161an izvozni proizvod, sada se vra\u0107a u potpuno novom izdanju. Zastavin Yugo, koji danas u\u017eiva kultni status, prvi put se na cestama pojavio prije gotovo 45 godina, a baziran na prilago\u0111enoj tehnologiji Fiata 127 stigao je i do ameri\u010dkog tr\u017ei\u0161ta, gdje je izazvao veliko […]<\/p>\n","protected":false},"author":18,"featured_media":90404,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[9,2],"tags":[],"class_list":{"0":"post-90403","1":"post","2":"type-post","3":"status-publish","4":"format-standard","5":"has-post-thumbnail","7":"category-bih-i-svijet","8":"category-vijesti"},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/90403","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/users\/18"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=90403"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/90403\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":90405,"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/90403\/revisions\/90405"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/media\/90404"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=90403"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=90403"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.radiosrebrenik.ba\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=90403"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}