YouTube je danas objavio svoju odluku da broj „ne sviđa mi se“ ne bude dostupan javnosti, nego samo kreatoru. Odluka je prilično kontroverzna s obzirom na to da je to najbolji pokazatelj mišljenja publike.
No YouTube ne misli tako, oni vjeruju da će promjena bolje zaštiti kreatore od uznemiravanja i smanjiti prijetnju od ciljanog napadanja dislajkovima.
Tvrtka također navodi da gumb ostaje na starom mjestu i da ga korisnici i dalje mogu stisnuti kako bi izrazili svoje nezadovoljstvo predstavljenim sadržajem. Dok će kreatori moći pratiti svoje „nesviđanje“ u YouTube studiju zajedno s drugim analitičkim podacima o izvedbi svog videozapisa.
Promjena je uslijedila nakon eksperimenta koji je YouTube pokrenu ranije ove godine, a čiji je cilj bio utvrditi hoće li ove promjene smanjiti napade nesviđanja i uznemiravanja kreatora.
YouTube je tada objasnio da broj nesviđanja prikazan javnosti može utjecati na dobrobit autora i da može motivirati ciljane kampanje da dodaju svoj palac dolje. Iako je to sve istina, kao što sam već rekao, palac dolje može poslužiti i kao signal drugima kad su videozapisi lažni, loši, puni neželjenog sadržaja itd.
Tvrtka je eksperimentirala s različitim dizajnom za uklanjanje broja nesviđanja, uključujući onaj gdje se ispod gumba s palcem dolje umjesto broja nesviđanja pojavila riječ “Ne sviđa mi se”. Ovo je dizajn na koji se tvrtka sada odlučila, što je manje ometajuća promjena u nizu gumba za angažman ispod videa.
YouTube ne bi bila prva velika platforma koja eksperimentira s idejom smanjenja javne vidljivosti signala koji prenose osjećaj korisnika. Iz sličnih razloga povezanih s mentalnim zdravljem, Instagram je prije nekoliko godina počeo testirati kako bi sakrio svoj broj lajkova na globalnoj razini, no na kraju se od toga odustalo.